Tinc la sort de ser un «Xenial» d'aquests —tot i que m'agrada més «Catalano»— els nascuts entre els finals dels setanta i principis dels anys vuitanta som d'una microgeneració que ha viscut a cavall entre el món analògic i el digital.
Així no som ni carn ni peix, però sí que som els pioners d'internet. Hem viscut el naixement d'aquesta xarxa i n'hem patit les trucades durant la connexió, els preus abusius i els «nen busca'm allò» com ningú.
Tot i això, també hem tingut la sort de descobrir un món d'encís, un país encantat, on contents, tots nosaltres hi vam fer cap.
Personalment, trobo molt a faltar aquell internet primigeni, començo a ser ja un «pollavieja» però l'internet actual em sembla un parc d'atraccions per corporacions. D'aquí que enyori tant aquell internet de Geocities, lleig, mal dissenyat, però fet amb amor per fans que només volien conèixer altres friquis amb qui compartir els seus hobbies.
Per mi el punt àlgid de l'internet «bo» va ser l'època dels fòrums moderns —sí, ja sé que hi havia fòrums ja als setanta, però fins a primers de segle les connexions no donaven per pàgines dinàmiques, i els fòrums moderns van ser l'evolució dels anteriors taulers d'anuncis i les newsletters. És l'època de l'eclosió de les comunitats i l'intercanvi d'informació. I des de llavors tot ha anat enrere...
Aquest esperit comunitari el va reemplaçar la individualitat dels blogs, quan abans anaves a compartir amb tothom, ara ho limitàvem a què els nostres «fans» ens fessin comentaris... això va facilitar molt que xarxes com Facebook segrestessin els nostres continguts, per les famoses «abast» i «presencialitat» que a tants catalans a portar a generar contingut en una altra llengua. D'igual manera va fer que aquests blogaires regalessin els seus continguts i seguidors a xarxes corporatives on s'hi van diluir.
De la comunitat, al cercle de seguidors, del cercle, a l'algoritme de Twitter i les piulades estrella; i d'aquí, a fer preguntes a la falsa IA que no contrastem amb ningú. El viatge de l'individualisme i les corporacions en menys de vint anys. Benvinguts a Cyberpunk.
Amb aquest esperit de tornar al 2000, veient que VaDeJocs —una pàgina a què tinc especial estima, que per desgràcia l'ara va abandonar— estava en mans d'especuladors de dominis, l'he recuperat per ser far a qui vulgui tornar als orígens d'internet.
No espereu notícies, no espereu articles, no espereu res, però si voleu un espai on petar-la de jocs amb friquis com vosaltres, aquest podria ser un bon lloc.
Tornem als 200X!
Moderador: Johnnydement
- Johnnydement
- Entrades: 6
- Membre des de: dj. març 27, 2025 5:22 pm
- Ubicació: Vallès Oriental
- Contacta: